„Specjalizuję się w malarstwie olejnym, tematem moich prac są: pejzaż, martwa natura i postać. Od zawsze fascynowały mnie obrazy mistrzów epok minionych. Genialne dzieła malarskie jakie powstały w przeszłości były zasługą znakomicie opanowanego rzemiosła przez artystów oraz ich wyjątkowej wrażliwości. Niebywała umiejętność widzenia koloru w naturze, a także niesamowita biegłość mieszania farb i odtwarzania kolorów na palecie jest wynikiem wieloletniej nauki i obserwacji. Nie mniej ważną umiejętnością jest odnajdywanie relacji barwnych pomiędzy „bohaterami” obrazu. Świadomość różnic w nasyceniu koloru, różnic w temperaturze barwy, koncentracja i intensywność tego co w świetle, chłodna tonacja tego co w cieniu, niewyraźne kontury tego co w oddali…
W hołdzie starym mistrzom, a także z szacunku dla odbiorcy staram się tworzyć obrazy pełne piękna i harmonii.
Droga malarstwa tradycyjnego jaką obrałam, nie jest drogą łatwą. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę wiele konkurencyjnych nowoczesnych technik i technologii  XXI wieku. Całe szczęście nadal wiele osób potrafi docenić fakt, że oryginalny obraz malowany w technice tradycyjnej jest rzeczą unikatową i niepowtarzalną”.

Agnieszka Słodkowska w latach 1996-2001 studiowała na Wydziale Artystycznym w Częstochowie. Dyplom z rysunku artystycznego obroniła z wyróżnieniem w pracowni prof. Jerzego Filipa Sztuki.
Brała udział w ponad 100 wystawach zbiorowych w Polsce i za granicą (Tajwan, Hiszpania, Ukraina, Francja, Japonia, Słowacja). Na swoim koncie ma 34 wystawy indywidualne w Polsce. Jej obrazy znajdują się w kolekcjach prywatnych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Japonii, Australii, Holandii, Belgii, Francji, Szwajcarii, Słowacji, Norwegii i we Włoszech.
W 2021 zakończyła pracę nad serią 16 obrazów olejnych dla Sanktuarium św. Józefa Oblubieńca NMP w Warszawie („7 radości i 7 smutków św. Józefa” oraz „Trzy Serca” i „Pocałunek św. Józefa”). W marcu 2022 obrazy zostały zainstalowane w bocznych ścianach prezbiterium tegoż sanktuarium.
Uczestniczka wielu międzynarodowych plenerów artystycznych i sympozjów w Polsce, na Ukrainie, we Francji i na Słowacji.
W listopadzie 2022 ukazał się artykuł o jej malarstwie w amerykańskim czasopiśmie „St Austin Review”.
Back to Top